Jan Karlsson har nu ”avslöjat” för NA hur det gått med årets försäljnng av säsongsbiljetter. Till privatpersoner har man sålt 2.100 biljetter, vilket enligt ÖSKs VD är 100 mer än förra året. Företagsförsäljningen verkar dock ha sviktat något och sådana har man bara sålt knappt 1.800 stycken. Mindre än vad man räknat med, så ekonomikrisen har nog trots allt märkts av, trots tidigare försäkringar om motsatsen. Från Örebros SKs håll tror man dock, att man kommer att kunna fortsätta att placera några hundra företagsbiljetter under säsongen – det brukar vara så.
Man kan ju för sig själv undra om sviktet i biljettförsäljning till företagskunderna motsvarar ett motsvarande tapp på marknadsintäkterna. Det borde nästan vara så, eftersom biljetterna ingår som en del i de paket som ÖSK säljer till sina samarbetspartners.
För Elfsborgsmatchen räknar man från ÖSKs sida med mellan 9.500 och 10.500 åskådare. Den högre siffran ligger nog rätt nära den maximala publikapaciteten under ombyggnadsperioden.