Föreningen har lagt fast en verksamhetsplan för de närmaste två åren. Huvuddragen i planen presenteras av Nerikes Allehanda. På klubbens egen websida lyser den fortfarande med sin frånvaro. ÖSK borde nog ta sig en ordentlig funderare på hur man vill använda sig av hemsidan och vad som krävs för att kunna göra det.
Hur som helst med det. Den nya planen förutser bland annat:
- Man skall fortsätta att spela en attraktiv fotboll som engagerar publiken.
- Man vill se ett publiksnitt över 9000 personer år 2010
- Klubben vill bedriva en bra talangverksamhet.
- Man vill vara en aktiv samhällsaktör – främst genom att marknadsföra kommunen och regionen.
- Man vill främja en bra läktarkultur.
- Man skall vara tydliga i kommunikationen med medierna, publik och partners (sponsorer).
- Man vill bli ännu attraktivare för partners i hela Örebroregionen.
- Man vill öka omsättningen till 60 mkr. den var ca. 50 mkr år 2008.
NA: Så ska ÖSK nå toppen.