Papperstidningen rapporterarar om en något trögare försäljning av årsabonnemangen. I fjol vid det här datumet hade 1600 biljetter sålts medan man i år bara prånglat ut 1500 stycken.
Hos ÖSK anlägger man dock en något annorlunda synvinkel och använder det datum, då platserna inte längre är reserverade för fjolårets årskortinnehavare som avstämningspunkt. Det datumet är för övrigt idag. Vid motsvarande tidpunkt förra året som var den 31 december så hade man bara sålt 1450 platser och med det synsättet ligger man ju till och med något före fjolåret.
Totalt är årets målsättning att man skall sälja 2900 årsabonnemang mot fjolårets 2798. Om man tar hänsyn till att året priser är något högre än vad de var förra året så skulle en uppnådd antalsbudget innebära en intäktsökning på ca. 600.000 tkr (om fördelningen på de olika prisklasserna är densamma).
Bloggen tror att mycket hänger på vilka nyförvärv ÖSK kommer att presentera och hur dessa mottas av de som inte är tillräckligt intresserade av att köpa årskorten direkt.