Eyravallen Tänkt, tyckt och skrivet om ÖSK fotboll

I sociala medier

ÖSK skryter idag lite på sin hemsida om den tillväxt man har på Facebook. Och det är sannerligen en remarkabel tillväxt som klubben kan visa upp. Bloggen har sedan slutet av 2011 följt hur populariteten på Facebook och Twitter utvecklar sig för stadens två största publiklag. Så här ser resultatet efter dagens avläsning ut.

Twitter Twitter Facebook Facebook
ÖSK ÖHK ÖSK ÖHK
2011-11-30 458 126
2012-12-10 1 321 947 6 803 3 260
2013-12-12 2 252 2 132 11 297 8 489
2014-01-20 2 345 2 230 12 554 8 993
2014-03-28 2 512 2 395 18 700 9 945
2014-04-30 2 667 2 483 24 233 10 698

Antalet gilla-markeringar på Facebook har alltså under den senaste månaden ökat lika mycket som de gjorde mellan år 2012 och 2013 (på ett ungefär). Även på Twittersidan finns det en viss tillväxt, men den är inte alls lika uttalad. Jag kan inte låta bli att tycka att årets anstormning av gilla-markeringar på Facebook ser lite väl skum ut.

Tillägg: Försökte syna ÖSK-sidan på Facebook lite närmare i sömmarna för att se varifrån alla dessa gilla-markeringar kommer. Det gick väl så där. Men ett talande faktum är att det verkar vara i Bagdad som sidan har flest anhängare. Den kraftiga tillväxten i Facebook skulle således kunna utgöra något en Ahmed Yasin-effekt.

I skuggan av de stora elefanterna fortsätter antalet följare till Bloggens rapportör Eyra Vallén att öka. Antalet är nu uppe i 250 stycken som på ett enkelt sätt får en avisering varje gång något nytt skrivs på bloggen. Senast att ansluta sig var Örebro SK Ungdom @OrebroSKUngdom

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.