Eyravallen Tänkt, tyckt och skrivet om ÖSK fotboll

Ståplatskampanjen

Status ståplats
ÖSKs ståplatskampanj är nu avslutad. På sin websida redovisar ÖSK 1.050 sålda årskort till Västra Stå. Lite drygt 6 gånger fler än de 174 som såldes förra året. Omräknat i pengar blir det nästan 840.000 kr. En i sammanhanget inte obetydlig summa.

Hur det slutliga ekonomiska utfallet blir är dock en annan fråga. Varje sålt årskort kan ju motsvara en lösbiljett som inte blir såld. Priset för dessa var förra året 140 kronor för vuxna och 90 kronor för rabattkategorierna pensionärer, ungdomar och studerande.

Nu har väl huvudsyftet med den här kampanjen varit att öka biljettintäkterna utan snarare att knyta en ny yngre stampublik till ÖSKs matcher på Behrn Arena. I det avseendet har man onekligen lyckats bra. En positiv bieffekt av kampanjen borde vara att det kanske inte blir lika trångt framför biljettkassorna på matchdagarna.

ÖSK: Succé för kampanjen Västra Stå

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.